6 Life Hacków, których nie możesz przegapić od Nyakio Grieco

Nyakio Grieco jest jedną z tych odważnych, zdeterminowanych kobiet, które wstrząsają światem piękna. Jako współczesna kreatorka, jest siłą, z którą należy się liczyć, która sprawdza wszystkie pudełka super-hyphenated mover-and-shaker: dziewczyna-siostra na całe życie; do-dooder i królowa-matriarcha.

A z każdą przedsiębiorczością kosmetyczną jest dużo żwiru pod blaskiem. W Makeup Makeover otwiera przed nami swoją unikalną drogę do sukcesu, od zdefiniowania na nowo branży kosmetycznej do zmiany sposobu, w jaki doświadczamy afrykańskiej prestiżowej pielęgnacji skóry.

1. Bądź sobą

Nyakio urodziła się w Buffalo w Nowym Jorku u kenijskich imigrantów. Wychowywała się w Normanie w Oklahomie, gdzie jej ojciec był profesorem afrykanistyki na miejscowym uniwersytecie (jej matka została później dziekanem Harper College).

Była dzieckiem nauczycieli akademickich - co oznaczało, że w jej DNA były ciekawość i odkrycia. Jednak rytuały upiększające zawładnęły jej wyobraźnią.

Nyakio miała dwóch szeptaczy urody, którzy wkładali jej do ucha brzęczenie kosmetyczne. W delikatnym wieku, do praktyk pielęgnacyjnych wprowadziła ją mama, która traktowała skórę i włosy Nyakio masłem shea i olejem rzepakowym.

A potem, podczas letniej wycieczki do Kenii, babcia nauczyła ją, jak stworzyć krem złuszczający, gotując ziarna kawy, dodając olej i mieszając w nim cukier z trzciny cukrowej uprawianej na jej farmie.

Oszołomiona prostotą i siłą rodzimych składników, te dwa szepty zainspirowały ją później do wprowadzenia na rynek produktów do pielęgnacji skóry i podzielenia się z rodziną swoją mądrością urody, przy użyciu czystych i zielonych składników z całego świata.

2. Zbuduj wspólnotę i system wsparcia

Po ukończeniu studiów na Uniwersytecie w Oklahomie, wyruszyła do Los Angeles, aby zrobić karierę w przemyśle rozrywkowym. W ciągu tych kształcących się lat, poznała życiowe bestie, w tym początkujące hollywoodzkie gwiazdy, które stałyby się jej jeźdźcami lub dziećmi.

An Aries, z natury jest opiekunką i łączniczką każdego, kogo spotka. Jednak jej najbliższe dziewczyny zajmują na jej orbicie szczególne miejsce, ponieważ te związki były pielęgnowane podczas jej lat twórczych w Tinseltown, kiedy nie znała żadnej duszy.

To właśnie z jej dziewczynami zaczęła ćwiczyć "krążenie", w którym poszczególne osoby siedzą w kręgu i dzielą się swoją prawdziwą sobą. To potężne i intymne ćwiczenie pozwala innym osobom siedzieć w przednim rzędzie i świadczyć o swoich zamiarach.

Nawet w momentach rozpaczy i zniechęcenia, zinternalizowała się: "Jeśli posiadam moc 'tego, na co zasługuję' - mówiąc to głośno i mając pewność, że w to wierzę, jest wielka szansa, że te myśli staną się rzeczywistością".

Tak więc, święte zasady bezpieczeństwa, autentyczności i zaufania są najważniejsze: wszystko, co jest powiedziane w kręgu, pozostaje w nim. Jest to praktyka, którą kontynuuje dzisiaj, prowadzona przez Andréę Bendenwald (o nagłej sławie Susan).

3. Ciężka praca (wymówki są właśnie tym)

Nyakio wylądował na pożądanej posadzie jako asystent agentów władzy.

Hollywoodzka harówka obejmowała 12 godzin pracy w biurze, a następnie czytanie skryptów w ciągu kilku godzin, a nawet karmienie węża (należącego do jej szefa, zrobione podczas jego wakacji).

Jeśli karmienie śmiercionośnych gadów było niesmaczne, seksizm w miejscu pracy był gorszy.

Pomimo oczywistych kompetencji i etyki pracy, Nyakio czuła się pominięta przy awansach nad kolegami płci męskiej, mimo że pracowała dwa razy ciężej, co wzbudzało uczucie zwątpienia. Ale dzięki swoim dziewczynom przetrwała te trudne chwile i rozwinęła w sobie wytrwałość w robieniu kariery.

4. Nowe początki są piękne

W 2000 roku, zdając sobie sprawę z tego, że jej prawdziwą pasją jest dzielenie się rodzinnymi tradycjami urody, wprowadziła na rynek linię kosmetyków do pielęgnacji skóry, której nazwa pochodzi również od imienia jej afrykańskiej babci.

Nyakio oznacza "kobietę, która ciężko pracuje w słońcu".

"Czułam, że wiele kultur nie jest wystarczająco reprezentowanych w świecie prestiżowego piękna, więc wyruszyłam na drogę dzielenia się sekretami piękna ze wszystkimi."

Nyakio zaczęła rozwijać produkty w swoim mieszkaniu z pomocą swoich dziewczyn. Została producentem, działem wysyłki/odbioru i kierownikiem obsługi klienta w jej rozwijającym się biznesie.

Była piętnaście lat wcześniej w ruchu #She-E-O.

Odrzucając stary biznesplan z college'u, Nyakio zrewidowała go dla swojego nowego przedsięwzięcia. To pomogło jej zabezpieczyć kapitał zalążkowy. Zachęca każdego aspirującego przedsiębiorcę do zrobienia tego samego.

"Napisz biznesplan lub talerz boiska; to daje ci referencje, do których zawsze możesz się odwołać w miarę rozwoju twojego biznesu, aby pozostać autentycznym z DNA twojej marki i zwracać uwagę na swoje cele finansowe", mówi.

Świeć jak Nyakio

Nyakio Kenyan Coffee Face Polish $32 "Tego przepisu nauczyłam się od mojej babci, hodowcy kawy, podczas mojej pierwszej podróży do Kenii, kiedy miałam 8 lat." Nyakio African Black Soap $35"Raz w tygodniu używam African Black Soap Purifying and Detoxifying Mask, by oczyścić pory i przywrócić skórę na kolejny tydzień miłości!" Nyakio Maracuja & Yangu Soothing Face Oil 42 dolary "Stosuję kilka kropel po politurze do twarzy i pomaga pozbyć się zaczerwienień, uzupełnić nawilżenie po słońcu i zrównoważyć skórę". Nyakio Chamomile Soothing Sleep Mask $35"Za dodatkową dawkę nawilżenia podczas snu, pozostawiam tę maseczkę wypełnioną rumiankiem egipskim i świetną do aromaterapii, aby uspokoić umysł i skórę. Produkty są pakowane z tłoczonymi na zimno certyfikowanymi olejami organicznymi pochodzącymi z całego świata. Musisz używać oleju do walki z olejem; skóra składa się z olejków, więc wie, co z nimi zrobić! Niektóre z największych opinii, jakie otrzymujemy na temat naszych produktów, pochodzą od osób o suchej, podrażnionej skórze, skłonnych do wybuchów, które mówią nam, że nasze produkty uratowały ich skórę". Nyakio Sweet Almond Cleansing Oil Balm 28 dolarów "Nawilżenie jest kluczem do młodszego wyglądu skóry! Uwielbiam balsamy oczyszczające, więc zawsze używam mojego olejku oczyszczającego, aby rozpuścić makijaż i pozbyć się zanieczyszczeń z mojej skóry. Nie pozbawia skóry olejku, więc jesteś nawilżona po umyciu". Nyakio Baobab Youth-Infused Daily Defense Crème $35"Zawsze nawilżam kremem Daily Defense Crème po Maracuja & Yangu Soothing Face Oil. "

5. Znać swoje granice

Linia do pielęgnacji skóry została odebrana przez Jeffreya NY i Rona Robinsona niemal natychmiast, a w ciągu trzech lat Nyakio zapewniło sobie dystrybucję w 80 ekskluzywnych butikach na terenie całego kraju.

Widoczność marki została zwiększona przez hollywoodzką elitę i prasę, co spowodowało, że produkty do pielęgnacji skóry Nyakio wyleciały z półek sklepowych.

Marka była tak popularna, że Nyakio nie była w stanie sprostać wymaganiom detalistów. Miły problem, prawda?

Zły.

Pozyskiwanie kapitału było całkowicie nie do pomyślenia w czasie kryzysu finansowego w 2008 roku, więc Nyakio zdecydowała się pozyskać partnerów do pomocy przy dystrybucji, produkcji i pozyskiwaniu materiałów etycznych.

"To, że jesteś przedsiębiorcą, nie oznacza, że musisz być dobry we wszystkim" - mówi, wyjaśniając, dlaczego połączyła siły, by zawrzeć umowę licencyjną.

Ostatecznie, nie było to właściwe rozwiązanie, ale to partnerstwo okazało się być lekcją w realizacji jej wizji, a jednocześnie przetrwało burzliwą gospodarkę.

Gdy gospodarka zaczęła się ożywiać, a sprzedaż kosmetyków do pielęgnacji skóry stała się bardziej atrakcyjna, Nyakio poszukiwała prawdziwego partnerstwa biznesowego.

Po prawie dwudziestu latach ciężkiej pracy, jej linia została przejęta przez Sundial Brands. Jej założyciel, Richelieu Dennis (z dziedzictwa Liberii), stworzył firmę w celu zaspokojenia potrzeb konsumentów, którzy czuli się ignorowani przez firmy działające na rynku masowym.

Orzeźwiający i niemalże idealny manifest firmy Sundial jest zakorzeniony w rodzinnych, miłosnych i kulturowo autentycznych praktykach. (Um, czy kiedykolwiek słyszałeś o firmie typu non-profit, która ceni sobie miłość? Amazing i WTF?!) Inni członkowie rodziny Sundial obejmują: Shea Moisture, Nubian Heritage i Madam C.J. Walker.

Nie trzeba dodawać, że jest to partnerstwo o prawdziwej zgodności i wspólnych wartościach.

W 2017 roku firma Unilever zwróciła uwagę na etos firmy i jej zaangażowanie na rzecz wielokulturowych i tysiącletnich konsumentów oraz nabyła Marki Sundial.

6. Podnieść inne

Sundial jest również zaangażowany w Girls Inc., organizację non-profit, która inspiruje młode dziewczęta w wieku 5-18 lat do osiągnięcia najwyższego potencjału.

Nyakio służy jako praktyczny mentor poprzez ich program operacyjny SMART, który zachęca dziewczęta do odkrywania przyszłości w karierze STEM (Nauki ścisłe/Techologia/Inżynieria/Matematyka).

"Dziewczyny są świetne w matematyce i naukach ścisłych" mówi Nyakio. "Posiadanie tej wiedzy od najmłodszych lat może być tak wzmacniające."

Dzięki swojej operacji "Dziewczyny SMART" Nyakio prowadzi ćwiczenia na tablicy wizyjnej, miesza preparaty do mycia ciała i pomaga tworzyć balsamy do pielęgnacji urody - po których zawsze następują dyskusje na temat nauk ścisłych i chemii.

Zespół zarządzający Sundial (który obejmuje reprezentację, księgowość, badania i rozwój oraz marketing) zasiada w panelu, podczas gdy zawrotne dziewczyny zadają im pytania dotyczące kariery i dojrzewania. (To sprawia, że chcesz zapisać się na coś związanego z naukami ścisłymi, prawda?)

Według ProjectDiane, który dostarcza obraz stanu czarnoskórych kobiet w przedsiębiorczości, średnia runda zalążkowa dla wszystkich startupów w 2016 roku wzrosła o 500% z 50 milionów dolarów do 250 milionów dolarów w ciągu jednego roku.

Brzmi obiecująco, prawda?

Nie tak szybko. Mediana finansowania zebrana przez założycielki Murzynów wynosi 0 dolarów i od 2009 roku zabezpieczyła tylko 0,0006% wszystkich funduszy venture. (Tak, przeczytaj to dobrze i przeczytaj ponownie, jeśli musisz.)

W 2018 roku, Unilever i Sundial stworzyli fundusz New Voices Fund, fundusz o wartości 100 milionów dolarów, który będzie inwestował w firmy będące własnością lub zarządzane przez kobiety koloru.

Przedsiębiorczość wzrosła wśród czarnych kobiet o 322%, a celem jest stworzenie dostępu, kapitału i wiedzy specjalistycznej.

"Kiedy spoglądam wstecz, jestem wdzięczna za te "niełatwe chwile", ponieważ daje mi to siłę napędową i uznanie dla mojej dzisiejszej kariery" - mówi, zatrzymując się przy wspominaniu niektórych z tych chwil.

"Ta ciężka praca dała mi pewność, że pewnego dnia będę mogła rozpocząć własny biznes i stworzyć coś, co naprawdę kocham robić na co dzień".

Jest głęboko przekonana, że "jest miejsce dla każdego - trzymaj się swoich wartości, wiedz, że piękno zawsze będzie definiowane przez to, kim jesteś w środku".

"Ty definiujesz swoje własne piękno. Być tobą i tylko tobą."

Podążając własną, unikalną ścieżką, Nyakio wie coś lub dwa o tym, do czego dążą współczesne kobiety: połączenie, wpływ i sukces.

Podczas gdy sukces jest inny dla nas wszystkich, wyobrażamy sobie, że sukces Nyakio musi smakować i czuć się jak kawa: jasna, złożona, ciepła i odważna.